torsdag 12 januari 2012

Kycklingklubba

Dagens lunch blev kycklingklubba gjord i ugnen, sallad och bea-sås. I vanliga fall brukar jag göra chilikycklingklubbor, men efter veckans magsjuka så tror jag inte att min mage skulle klara av så mycket chili så det fick bli en snällare variant. Har fortfarande svårt att få i mig mat, men lite kyckling fick jag iallafall i mig, alltid något.

Kycklingklubbor i ugn 2port


  • 4st kycklingklubbor

  • 50 gram smör

  • 3 msk olivolja

  • 1 msk soya

  • 1 krm paprikapulver

  • salt

  • peppar

Smält smör och blanda ihop med olja soya, paprikapulver, salt och peppar. Lägg kycklingklubborna i en ugnssäker form och pensla klubborna med smör- och soyablandningen. Sätt in i ugnen på 200grader i ca 30-45min. Ta ut kycklingen och skär ett snitt, köttsaften ska vara helt klar, då är kycklingen färdig.



Ha en bra dag! / Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar