fredag 2 december 2011

LCHF Godis

Pepparkaksbaket blev inställt, barnen skulle städa på deras rum innan vi skulle baka, men det det drog minst sagt ut på tiden. Så vi skjuter upp det till imorgon. Istället jag gjorde jag lite LCHF-vänligt julgodis. Jag är ju inte mycket för godis, men ibland kan det var gott att ta en bit.

Trillingnötter


  • 100 gram hasselnötter

  • 200 gram mörk choklad (minst 70%)

Rosta nötterna i en torr stekpanna. Rosta tills skalet börjar lossna. Lägg nötterna i en kökshandduk och gnugga försiktigt så skalet lossnar. Smält hälften av chokladen i vattenbad, ha i hasselnötterna och rör om så alla nötter täcks av chokladen, ta upp tre och tre med en sked och lägg på ett bakplåtspapper. Låt stelna, smält resten av chokladen och doppa trillingnötterna en gång till och låt stelna.




Efter första doppet

Snart slutar Jimmy så nu ska jag ta och börja med maten, kött har Jimmy som önskemål, så det ska jag fixa. Ha en trevlig fredagkväll!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar